RUST CHECK

Proces korozji w pojazdach kilkuletnich mozna spowolnic, a nawet powstrzymac.



Zabezpieczenie antykorozyjne Rust Stop jest powtarzalnym zabiegiem technologicznym chroniacym przed rdza samochód eksploatowany na co dzien, a wiec w konsekwencji przed nieuchronna perforacja nadwozia.
Rust Stop jest stosowany na naszym rynku od 15 lat i do dzis pozostaje technologia najnowoczesniejsza, dostosowana do standardów obowiazujacych w fabrykach samochodów i serwisach.
Zabezpieczenie samochodu polega na natryskiwaniu preparatu pod cisnieniem w profile zamkniete nadwozia i podwozia. Caly zabieg trwa okolo 5 - 8 godzin, jest dokladny i nie pozostawia, w przeciwienstwie do metod tradycyjnych, miejsc nie zabezpieczonych, w których moglyby powstac ogniska korozji.
Zabieg jest czysty, a wiec bez nieprzyjemnego zapachu i sladów. Najwazniejsza jest jednak jego skutecznosc. Rust Stop penetruje wszystkie polaczenia, zagiecia blach, szczeliny i mikropekniecia powlok cynku i lakieru. Bardzo wazna zaleta jest stala aktywnosc preparatu. Rust Stop dzis nalozony spenetruje pekniecia, które powstana za dwa, trzy miesiace, nawet zima w temperaturze powietrza ponizej zera. Proces zabezpieczenia ta metoda nie wymaga demontazu tapicerki i dokladnego umycia nadkoli i plyty podwozia. Wystarczy silny strumien powietrza skierowany na spód auta. Preparat wypiera wode z mikro szczelin i zajmuje jej miejsce.

Kiedy najlepiej zabezpieczac?
W przypadku preparatów i metod tradycyjnych najlepiej wiosna. Rust Stop mozna stosowac przez caly rok, albowiem preparat znakomicie daje sobie rade takze po sezonie letnim i zima. Rust Stop, stale aktywny, precyzyjnie wypelni obowiazki – spenetruje kazdy zakamarek, nie dopuszczajac do powstania ogniska korozji.

Jak to dziala?
Zabezpieczanie pojazdu metoda Rust Check/Rust Stop polega na natryskiwaniu preparatu pod cisnieniem w profile zamkniete nadwozia i na podwozie. Specyfik jest czysty doslownie i w przenosni, a wiec pozbawiony nieprzyjemnych zapachów i skladników toksycznych. Preparat jest niekrzepnacym srodkiem oleistym zawierajacym wysoko oczyszczone weglowodory, estry alifatyczne, emulgatory i rozpuszczalniki weglowodorowe. Miesza sie z woda, wypiera ja na powierzchnie, przenika przez warstwy skorodowane do podloza metalu spowalniajac dalszy proces korozji. Innymi slowy jest znakomitym penetratorem wypelniajacym profile zamkniete i miejsca trudno dostepne jak szczeliny, zagiecia i polaczenia blach karoserii, zawiasy. Bardzo wazna jego zaleta jest stala aktywnosc (pozostaje plynny i „pelza” wewnatrz profili w zaleznosci od ruchu pojazdu). Rust Check/Rust Stop dzisiaj nalozony spenetruje ewentualne pekniecia fabrycznej warstwy antykorozyjnej, które powstana kilka miesiecy pózniej. Jednak i on po jakims czasie ulega ubytkom i dlatego wymagane jest powtarzanie zabiegu zabezpieczajacego.

Dlaczego w Polsce warto antykorozyjnie zabezpieczac samochody ?
1. Przyczyna agresywnej korozji nadwozi samochodów w Polsce jest:
a. zanieczyszczenie chemiczne i wilgotne srodowisko,
b. duze ilosci soli na drogach w okresie zimowym,
c. uszkodzenia mechaniczne podwozi i lakierów w wyniku zlego stanu dróg (zwirowanie i piaskowanie).

2. Z punktu widzenia ekonomicznego producenta i nabywcy nie jest uzasadnione, zeby ten sam model nowego samochodu eksploatowany na przyklad w warunkach pustynnych i powiedzmy w obszarze podwyzszonej mozliwosci korodowania mial takie same fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne. Z tego tez wzgledu celem obnizenia kosztów zabezpieczenia blach karoserii stosowane sa rózne zabezpieczenia, w zaleznosci od stopnia narazenia na korozje. Powoduje to, ze zakup nowego samochodu, który ma byc eksploatowany w warunkach polskich, a docelowo przeznaczony byl na rynek o klimacie i warunkach drogowych o mniejszym stopniu narazenia na korozje, wymusza koniecznosc zastosowania dodatkowych zabezpieczen antykorozyjnych.

3. Fabryczne zabezpieczenia sa z reguly czule na czynniki mechaniczne (powloka cynku, elektroforoza itp.) i po pewnym czasie w wyniku pracy nadwozia pekaja, otwierajac powierzchnie blach szczególnie podatna na korozje galwaniczna (cynk(Zn) + zelazo(Fe) + woda).

4. Z reguly zycie samochodów konczy sie w wyniku korozji nadwozia.

5. Koszty napraw blacharsko-lakierniczych wielokrotnie przewyzszaja koszty systematycznej konserwacji.

6. Okresowa konserwacja nadwozia polegajaca na jego antykorozyjnym zabezpieczeniu, jest tak samo konieczna i ekonomicznie oplacalna jak wymiana olei, swiec, klocków hamulcowych, paska rozrzadu, czy pasków klinowych.

7. Pokrywanie skorodowanych powierzchni karoserii materialami przylepnymi, takimi, jak wosk, bitex itp. nie powoduje neutralizacji i zatrzymania ognisk korozji, a wrecz ja przyspiesza

8. Wysokie ceny nowych samochodów w Polsce obliguja do maksymalnego wydluzenia okresu ich eksploatacji Znaczne wydluzenie tego okresu zapewnia zastosowanie technologii zabezpieczen przy uzyciu preparatu RUST CHECK.

Auto pod natryskiem
Rust Check Poland zaleca, aby poddawac zabezpieczeniu antykorozyjnemu zarówno samochody nowe przed rozpoczeciem eksploatacji, jak i - tym bardziej - pojazdy juz eksploatowane, systematycznie co 18 miesiecy. Pierwsza czynnoscia jest umycie nadwozia (klient przyjezdza umytym samochodem) i podwozia auta, odmuchanie sprezonym powietrzem i zdemontowanie niektórych elementów wyposazenia. Umycie blach karoserii ma na celu unikniecie porysowania lakieru podczas wycierania nadmiaru preparatu po zabiegu. Z kolei ostry prysznic od spodu ma usunac brud i zanieczyszczenia utrudniajace penetracje preparatu do podloza. W przypadku stwierdzenia w podwoziu ubytków fabrycznych powlok ochronnych, nalezy je uzupelnic.

Mocne papiery
Firma Rust Check Poland dziala na naszym rynku juz od 1991 r. i w tym czasie zabezpieczyla ponad 250 tys. samochodów. Ma siec stacji w calym kraju, które wykonuja zabezpieczenia (ok. 40 placówek). Bazuje na technologii i materialach firm kanadyjskich, które legitymuja sie certyfikatami jakosciowymi i ekologicznymi ISO 9002 i 14001. Zreszta, specyfiki uzywane do zabezpieczen maja i polskie „papiery”: znak bezpieczenstwa „B” przyznany przez Instytut Przemyslu Tworzyw i Farb w Gliwicach, atesty Panstwowego Zakladu Higieny i Instytutu Ochrony Srodowiska, a nawet pozytywna opinie Szkoly Glównej Sluzby Pozarniczej, która potwierdzila, ze preparaty maja wysoka odpornosc na zaplon od plomienia (+ 158 st. C).
Producentem Rust Check-Rust Stop jest firma A. M. T. Inc. z siedziba w Toronto (Kanada). Firma zajmuje sie wylacznie technologiami i produkcja materialów antykorozyjnych. Jest to jedyny producent z tej branzy majacy dwie rejestracje: ISO 9002 i 14001. Wyroby A. M. T. jako jedyne zostaly oficjalnie uznane przez specjalistyczna agencje rzadu Kanady za produkty ekologiczne i sa opatrzone znakiem Eco-Logo.


 

Newsletter
Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera!
Wyślemy Ci powiadomienia o atrakcyjnych promocjach i nowościach.