Zabezpieczenie antykorozyjne Rust Stop jest powtarzalnym zabiegiem technologicznym chroniącym przed rdzą samochód eksploatowany na co dzień, a więc w konsekwencji przed nieuchronną perforacją nadwozia.
Rust Stop jest stosowany na naszym rynku od 15 lat i do dziś pozostaje technologią najnowocześniejszą, dostosowaną do standardów obowiązujących w fabrykach samochodów i serwisach.
Zabezpieczenie samochodu polega na natryskiwaniu preparatu pod ciśnieniem w profile zamknięte nadwozia i podwozia. Cały zabieg trwa około 5 - 8 godzin, jest dokładny i nie pozostawia, w przeciwieństwie do metod tradycyjnych, miejsc nie zabezpieczonych, w których mogłyby powstać ogniska korozji.
Zabieg jest czysty, a więc bez nieprzyjemnego zapachu i śladów. Najważniejsza jest jednak jego skuteczność. Rust Stop penetruje wszystkie połączenia, zagięcia blach, szczeliny i mikropęknięcia powłok cynku i lakieru. Bardzo ważną zaletą jest stała aktywność preparatu. Rust Stop dziś nałożony spenetruje pęknięcia, które powstaną za dwa, trzy miesiące, nawet zimą w temperaturze powietrza poniżej zera. Proces zabezpieczenia tą metodą nie wymaga demontażu tapicerki i dokładnego umycia nadkoli i płyty podwozia. Wystarczy silny strumień powietrza skierowany na spód auta. Preparat wypiera wodę z mikro szczelin i zajmuje jej miejsce.
Kiedy najlepiej zabezpieczać?
W przypadku preparatów i metod tradycyjnych najlepiej wiosną. Rust Stop można stosować przez cały rok, albowiem preparat znakomicie daje sobie radę także po sezonie letnim i zimą. Rust Stop, stale aktywny, precyzyjnie wypełni obowiązki – spenetruje każdy zakamarek, nie dopuszczając do powstania ogniska korozji.
Jak to działa?
Zabezpieczanie pojazdu metodą Rust Check/Rust Stop polega na natryskiwaniu preparatu pod ciśnieniem w profile zamknięte nadwozia i na podwozie. Specyfik jest czysty dosłownie i w przenośni, a więc pozbawiony nieprzyjemnych zapachów i składników toksycznych. Preparat jest niekrzepnącym środkiem oleistym zawierającym wysoko oczyszczone węglowodory, estry alifatyczne, emulgatory i rozpuszczalniki węglowodorowe. Miesza się z wodą, wypiera ją na powierzchnię, przenika przez warstwy skorodowane do podłoża metalu spowalniając dalszy proces korozji. Innymi słowy jest znakomitym penetratorem wypełniającym profile zamknięte i miejsca trudno dostępne jak szczeliny, zagięcia i połączenia blach karoserii, zawiasy. Bardzo ważną jego zaletą jest stała aktywność (pozostaje płynny i „pełza” wewnątrz profili w zależności od ruchu pojazdu). Rust Check/Rust Stop dzisiaj nałożony spenetruje ewentualne pęknięcia fabrycznej warstwy antykorozyjnej, które powstaną kilka miesięcy później. Jednak i on po jakimś czasie ulega ubytkom i dlatego wymagane jest powtarzanie zabiegu zabezpieczającego.
Dlaczego w Polsce warto antykorozyjnie zabezpieczać samochody ?
1. Przyczyną agresywnej korozji nadwozi samochodów w Polsce jest:
a. zanieczyszczenie chemiczne i wilgotne środowisko,
b. duże ilości soli na drogach w okresie zimowym,
c. uszkodzenia mechaniczne podwozi i lakierów w wyniku złego stanu dróg (żwirowanie i piaskowanie).
2. Z punktu widzenia ekonomicznego producenta i nabywcy nie jest uzasadnione, żeby ten sam model nowego samochodu eksploatowany na przykład w warunkach pustynnych i powiedzmy w obszarze podwyższonej możliwości korodowania miał takie same fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne. Z tego też względu celem obniżenia kosztów zabezpieczenia blach karoserii stosowane są różne zabezpieczenia, w zależności od stopnia narażenia na korozję. Powoduje to, że zakup nowego samochodu, który ma być eksploatowany w warunkach polskich, a docelowo przeznaczony był na rynek o klimacie i warunkach drogowych o mniejszym stopniu narażenia na korozję, wymusza konieczność zastosowania dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych.
3. Fabryczne zabezpieczenia są z reguły czułe na czynniki mechaniczne (powłoka cynku, elektroforoza itp.) i po pewnym czasie w wyniku pracy nadwozia pękają, otwierając powierzchnię blach szczególnie podatną na korozję galwaniczną (cynk(Zn) + żelazo(Fe) + woda).
4. Z reguły życie samochodów kończy się w wyniku korozji nadwozia.
5. Koszty napraw blacharsko-lakierniczych wielokrotnie przewyższają koszty systematycznej konserwacji.
6. Okresowa konserwacja nadwozia polegająca na jego antykorozyjnym zabezpieczeniu, jest tak samo konieczna i ekonomicznie opłacalna jak wymiana olei, świec, klocków hamulcowych, paska rozrządu, czy pasków klinowych.
7. Pokrywanie skorodowanych powierzchni karoserii materiałami przylepnymi, takimi, jak wosk, bitex itp. nie powoduje neutralizacji i zatrzymania ognisk korozji, a wręcz ją przyspiesza
8. Wysokie ceny nowych samochodów w Polsce obligują do maksymalnego wydłużenia okresu ich eksploatacji Znaczne wydłużenie tego okresu zapewnia zastosowanie technologii zabezpieczeń przy użyciu preparatu RUST CHECK.
Auto pod natryskiem
Rust Check Poland zaleca, aby poddawać zabezpieczeniu antykorozyjnemu zarówno samochody nowe przed rozpoczęciem eksploatacji, jak i - tym bardziej - pojazdy już eksploatowane, systematycznie co 18 miesięcy. Pierwszą czynnością jest umycie nadwozia (klient przyjeżdża umytym samochodem) i podwozia auta, odmuchanie sprężonym powietrzem i zdemontowanie niektórych elementów wyposażenia. Umycie blach karoserii ma na celu uniknięcie porysowania lakieru podczas wycierania nadmiaru preparatu po zabiegu. Z kolei ostry prysznic od spodu ma usunąć brud i zanieczyszczenia utrudniające penetrację preparatu do podłoża. W przypadku stwierdzenia w podwoziu ubytków fabrycznych powłok ochronnych, należy je uzupełnić.
Mocne papiery
Firma Rust Check Poland działa na naszym rynku już od 1991 r. i w tym czasie zabezpieczyła ponad 250 tys. samochodów. Ma sieć stacji w całym kraju, które wykonują zabezpieczenia (ok. 40 placówek). Bazuje na technologii i materiałach firm kanadyjskich, które legitymują się certyfikatami jakościowymi i ekologicznymi ISO 9002 i 14001. Zresztą, specyfiki używane do zabezpieczeń mają i polskie „papiery”: znak bezpieczeństwa „B” przyznany przez Instytut Przemysłu Tworzyw i Farb w Gliwicach, atesty Państwowego Zakładu Higieny i Instytutu Ochrony Środowiska, a nawet pozytywną opinię Szkoły Głównej Służby Pożarniczej, która potwierdziła, że preparaty mają wysoką odporność na zapłon od płomienia (+ 158 st. C).
Producentem Rust Check-Rust Stop jest firma A. M. T. Inc. z siedzibą w Toronto (Kanada). Firma zajmuje się wyłącznie technologiami i produkcją materiałów antykorozyjnych. Jest to jedyny producent z tej branży mający dwie rejestracje: ISO 9002 i 14001. Wyroby A. M. T. jako jedyne zostały oficjalnie uznane przez specjalistyczną agencję rządu Kanady za produkty ekologiczne i są opatrzone znakiem Eco-Logo.